تصویب طرح پیشگیری از تخلفات اداری و مبارزه با فساد در مدیریت شهری اهواز

عضو شورای شهر اهواز گفت: طرح پیشگیری از تخلفات اداری، مبارزه با فساد و مدیریت تعارض منافع در مدیریت شهری اهواز به تصویب رسید و بر اساس این طرح معامله اعضاء شورا، مدیران ارشد شهرداری و بستگان آن‌ها با شهرداری اهواز و واحدهای تابعه در زمان تصدی مسؤولیت ممنوع است.

به گزارش اهواز نوین،  هشتادوهفتمین جلسه شورای شهر اهواز با حضور فرماندار اهواز و با ۴ دستور کار صبح امروز تشکیل شد.

جمال عالمی نیسی سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به لزوم هوشمندسازی کلان‌شهرها، اظهار کرد: هوشمندسازی برای شهروندان نعمت‌های زیادی دارد و می‌تواند در زمان، مکان، مسائل اقتصادی، شفاف‌سازی ارتباطات شهروندان با سازمان‌ها و شهرداری نقش مؤثری داشته باشد.

وی افزود: در دنیا زمان زیادی است که این کار شروع شده است و اهواز نیز نسبت به دیگر کلان‌شهرها در کشور حرکت کندتری را در این خصوص دارد.

اهمیت دقت و سرعت در عملکرد مدیریت هوشمند بزرگ‌ترین شهرها

عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به لزوم در اولویت بودن شهر هوشمند، اظهار کرد: امروز در کلان‌شهرها مدیریت هوشمند بر پایه فناوری ارتباطات و اطلاعات انجام می‌شود که دقت و سرعت در عملکرد اهمیت زیادی در مدیریت هوشمند بزرگ‌ترین شهرها دارد.

وی افزود: شهرسازی، عمران و خدمات‌رسانی‌ها باید بر اساس شهر هوشمند و فراتر از دولت الکترونیک انجام شود.

روند لایروبی کارون کند است

محمدجعفر فلسفی عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به تشییع شهید معماری در روز گذشته، اظهار کرد: شورا باید تلاش کند در خصوص قدردانی از این خانواده که بیانگر ارزش‌های نهفته در شهر است اقدام کند و با پرداختن به موضوع شهادت تا حدودی نیرنگ‌های دشمن را خنثی کند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به لزوم تمرکز بیشتر در خصوص پیش‌بینی سیلاب، عنوان کرد: زمان زیادی تا بارش‌های پاییزه باقی نمانده است و با برنامه‌ریزی بهتر باید حفاظت شهر دنبال شود.

وی افزود: لایروبی کارون آغاز شده است  اما روند کندی دارد و ایجاد نگرانی کرده است که مستلزم اقدامات ویژه است.

فلسفی با اشاره به توافقنامه بسیار خوب با قرارگاه خاتم‌الانبیا، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های موجود در شهر اهواز نکته بسیار مهمی است که شناسایی این ظرفیت‌ها و این شرکت‌ها باید در اولویت قرار بگیرد که تاکنون روند شناسایی آن‌ها به‌کندی پیش رفته است.

وی گفت: مردم شهر اهواز در خصوص وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه نبود کولر در اتوبوس‌ها گلایه‌مند هستند که باید سالانه ۵۰ دستگاه اتوبوس اضافه شود که این مشکل برطرف شود.

تصویب طرح پیشگیری از تخلفات اداری

حجت‌الاسلام جاسم موسی پور عضو شورای شهر اهواز با اشاره به لزوم شفافیت در عملکرد اعضای شورای شهر و شهرداری، اظهار کرد: طرح پیشگیری از تخلفات اداری، مبارزه با فساد و مدیریت تعارض منافع در مدیریت شهری اهواز در جهت پیشگیری از رانت، فساد و ایجاد شفافیت که امروز به تصویب رسید، شامل ۲۰ ماده است.

وی افزود: بر اساس این طرح معامله اعضاء شورا، مدیران ارشد شهرداری و بستگان آن‌ها با شهرداری اهواز و واحدهای تابعه در زمان تصدی مسؤولیت ممنوع است.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: انتصاب بستگان اعضاء شورا و مدیران ارشد شهرداری در پست‌های مدیریتی محدود و بدون در نظر گرفتن سوابق و تخصص ممنوع است؛ همچنین انعقاد هرگونه رابطه استخدامی بستگان اعضاء شورا و مدیران ارشد شهرداری با شهرداری اهواز و واحدهای تابعه ممنوع است و آزمون فراگیر مستثنی است.

وی گفت: گزارش سفرهای خارجی مأموریتی اعضای شورا و مدیران ارشد و هزینه‌ها و دستاوردهای سفر  باید به اطلاع عموم رسانده شود.

موسی پور با بیان این‌که این طرح با هدف جلب اعتماد از دست رفته مردم به شورا و شهرداری تنظیم شده است، گفت: روح این طرح بر این اساس قرار گرفته که امتیازات غیرقانونی بستگان اعضای شورا و مدیران ارشد شهرداری در مقوله‌های معاملات، استخدام‌ها و انتصابات نسبت به شهروندان عادی حذف و عدالت و حقوق شهروندی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در صورت تأیید این طرح توسط فرمانداری، شورای پنجم اولین مرحله فسادستیزی را انجام و گام بزرگی در جهت عدالت برداشته است.

به گزارش اهواز نوین ، در این جلسه لایحه پیشگیری از تخلفات اداری، مبارزه با فساد و مدیریت تعارض منافع در مدیریت شهری اهواز تصویب شد و لایحه فروش زمین و منازل سازمان شهرداری اهواز برای انجام اصلاحات به شهرداری عودت داده شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of