ناآگاهی از قوانین عامل بیشتر تخلفات مالی در دستگاه های اجرایی است

مدیرکل بازرسی،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان گفت: آموزش و آگاهی در بازرسی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که بسیاری از تخلفاتی که در بازرسی رسیدگی می شود ناشی از نبود آموزش و اطلاع کافی از مقررات بوده است.

به گزارش اهواز نوین، شهاب رزمی روز دوشنبه در همایش مشترک بازرسی و حقوق شهروندی ویژه ادارات و دستگاه های اجرایی شمال خوزستان افزود: بازرسی همواره در دولت ها و حکومت ها وجود داشته و نقش آن در کاهش فساد اداری برکسی پوشیده نیست.

رزمی بیان کرد:یکی از موضوعات مهم دیگر، بحث پیشگیری است چرا که ما در بازرسی دنبال مچ گیری نیستیم بلکه هدف ما اصلاح امور و بحث پیشگیری است که در کاهش فساد اداری می تواند کمک کند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان ادامه داد: عوامل مختلفی در بحث پیشگیری و کاهش فساد اداری موثر هستند که از جمله آنها می توان به مسایل اجتماعی، فرهنگی،شفاف سازی در قراردادها به ویژه پرهیز از ترک تشریفات در دستگاه های دولتی اشاره کرد.

وی گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا با برنامه ریزی دقیق قراردادها را طوری مدیریت کنند که کار به مرحله ترک تشریفات نرسد.

مدیرکل بازرسی،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان افزود: یکی دیگر از موارد مهم در زمینه کاهش فساد اداری، پیشگیری کیفری است یعنی با تشدید مجازات، شخص یا مدیر را از انگیزه و نیت ورود به این حوزه منصرف کنیم.

وی گفت:ایجاد عدالت نسبی در پرداخت ها ، شایسته سالاری در انتصاب ها و الکترونیکی کردن فرآیند امور نیز در زمینه کاهش فساد اداری موضوع مهمی است .

گفتنی است در این همایش همچنین از ادارات برتر شهرستان شوشتر در زمینه رعایت حقوق شهروندی و توجه به موضوع مهم بازرسی تجلیل شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of