لزوم ترمیم ۶۰۰ کیلومتر سیل‌بند در خوزستان

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: ۶۰۰ کیلومتر سیل‌بند در جریان سیل اخیر خوزستان آسیب دیده که برای احداث یا ترمیم آن‌ها به اعتباری بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش  اهواز نوین، فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان عصر امروز  در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان با اشاره به خطر عدم ترمیم سیل‌بندها در سال آبی جاری، اظهار کرد: حدود ۶۰۰ کیلومتر سیل‌بند در استان خوزستان در جریان سیل اخیر آسیب دیده که برای احداث یا ترمیم آن‌ها به اعتباری بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

عبیات با بیان اینکه نسبت مساحت محلات با بافت ناکارآمد شهری به کل محلات استان ۲۵ درصد است، گفت: خوزستان دومین استان از نظر وسعت سکونت‌گاه‌های غیررسمی است و جمعیتی بالغ بر ۸۵۰ هزار نفر معادل ۱۸ درصد استان خوزستان در این محلات ساکن هستند.

وی  با بیان اینکه اهواز در بین تمام شهرهای کشور بیشترین وسعت مناطق حاشیه‌ای و سکونت‌گاه‌های غیررسمی را با مساحت ۵۰۲۹ هکتار دارد، افزود: مساحت بافت ناکارآمد شهری در استان خوزستان مجموعا ۱۳ هزار و ۴۱۷ هکتار بر اساس مطالعات قبل از سال ۹۰ در بین ۲۹ شهر استان بوده است و اگر مطالعات جدیدتری صورت گیرد قاعدتا این میزان افزایش می‌یابد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: بافت‌های ناکارآمد ۳۶ درصد مساحت شهر مسجد سلیمان و ۲۷ درصد اهواز را تشکیل می‌دهد؛ حاشیه نشینی به دلایلی مانند احداث سدها، تاسیسات نفت و گاز، کاهش آب‌ تالاب‌ها و رودخانه‌ها، هشت سال جنگ و بیکاری ایجاد شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of