حاجتی: صندوق‌های توسعه منطقه‌ای ایجاد شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: پیشنهاد داریم تا صندوق‌های توسعه منطقه‌ای نظیر صندوق توسعه ملی ایجاد شود.

به گزارش اهواز نوین، امید حاجتی در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی استان که امروز ۱۳ مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان سرانه تسهیلات پرداختی ۳۴ میلیون ریال است و در این زمینه استان ۲۷ کشور هستیم.

وی افزود: در این زمینه اگر بخش نفت را محاسبه نکنیم، سرانه تولید ناخالص داخلی بدون نفت در استان خوزستان ۱۲۷ میلیون ریال است و در این زمینه باید تلاش شود تا وضعیت تناسب جایگاه اقتصادی استان با فعالیت سیستم بانکی در خوزستان مناسب شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی خوزستان با اشاره به مشکلات بانک ها در بحث پرداخت تسهیلات در خوزستان تصریح کرد: در مطالعاتی که سال های گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق ایران انجام داد، مولفه دریافت تسهیلات از سیستم بانکی در خوزستان جایگاه مناسبی ندارد و این مساله نیز تایید کننده عملکرد نامناسب بانک‌ها است.

حاجتی با بیان اینکه فضای مناسبی در بحث اعطای تسهیلات در خوزستان نداریم، عنوان کرد: در خوزستان ابزار خاصی برای مدیریت سیستم بانکی به منظور کمک به حل مشکلات استان و حرکت در مسیر توسعه را در اختیار نداریم.

وی گفت: پیشنهاد داریم تا صندوق‌های توسعه منطقه‌ای نظیر صندوق توسعه ملی ایجاد شود تا بتوانیم منابعی که از صندوق توسعه ملی داده می‌شود را مدیریت و همچنین بتوانیم ظرفیت‌های استانی را به آن اضافه کنیم و با همکاری مدیران استان در مسیر توسعه گام‌های اساسی برداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق امکان اینکه سرمایه‌گذاری به صورت عادی صورت بگیرد وجود ندارد و در این زمینه باید حمایت‌های هدفمندی از آن بخش‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذار انجام بگیرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of