از سرگیری اجرای طرح آبرسانی به ۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی آبادان

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان گفت: پروژه آبرسانی به ۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی شهرستان آبادان از سر گرفته شد.

 به گزارش اهواز نوین،عادل حرباوی با اشاره به از سرگیری پروژه آبرسانی به ۲۰ هزار نفر از روستاییان شهرستان آبادان اظهار کرد: این پروژه در سال ۱۳۹۴ کلنگ‌زنی شد اما علی رغم ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل به وجود آمدن مشکلات مالی متوقف شد و خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته مجددا از سرگرفته شد.
وی با اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه آبرسانی افزود: اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی، اعتبارات استانی و منطقه آزاد اروند برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه که شامل احداث ایستگاه تقویت فشار منیوحی است، تامین شده تا بتوانیم روند ساخت آن را ادامه دهیم.
سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان تصریح کرد: در این پروژه مخازن ذخیره آب، ایستگاه پمپاژ، الکترومکانیکال و محوطه سازی اجرا شده است و با تخصیص اعتبار مورد نیاز به میزان ۸۰ میلیارد ریال همه تلاش بر آن است تا ظرف مدت ۶ ماه آینده و همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری برسد.
حرباوی با اشاره به اینکه در این پروژه ۴۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی و با فشار مناسب بهره‌مند می‌شوند، گفت: این ۴۷ روستا در سطح دهستان‌های منیوحی، نوآباد و نصار هستند که گاها با افت فشار مواجه می‌شوند. این پروژه در راستای رفع مشکل افت فشار ساکنان این روستاها است.
سرپرست آبفا روستایی خوزستان اظهار کرد: محل اصلی آبگیری این ایستگاه تقویت فشار، تاسیسات آبرسانی روستایی شهید کشتکار است. در این پروژه مخزن ذخیره آب شرب ۴ هزار متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ با ظرفیت تولید روزانه ۹ هزار و ۵۰۰ متر مکعب احداث خواهد شد.

 

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of