وضعیت جامعه در مساله ازدواج چگونه ساماندهی می‌شود؟

امام جمعه موقت اهواز گفت: در تمام برنامه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشیم تا وضعیت نامطلوب جامعه در مساله ازدواج ساماندهی شود و به شاخص‌های گذشته در این زمینه برگردیم.

 به گارش اهواز نوین،حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده ، با اشاره به بذگزاری هفته ازدواج از ۱۲ تا ۱۸ مردادماه اظهار کرد: ملاک‌های ازدواج در قرآن کریم و آنچه در روایات آمده بسیار زیاد است اما متاسفانه جابه‌جایی ملاک‌ها در جامعه امروزی ما تقریبا فراگیر شده است.
حسن زاده افزود: ملاک‌های ازدواج تکیه بر توانایی‌های دینی و اخلاقی طرفین مانند خوش خلقی، عفت و پاکدامنی، امانتداری و دینداری به معنای وسیع خود را شامل می‌شود. همچنین درمورد فقر تاکید شده که ازدواج به دلیل مسائل اقتصادی و مالی نباید به تاخیر بیفتد و ازدواج به انسان کمک می‌کند تا از نظر اقتصادی به توانایی برسد.
امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: در مورد اینکه تاکید شده به دلیل فقر ازدواج را به تاخیر نیندازید، آنچه در جامعه امروز مشاهده می‌شود با گذشته متفاوت است.
حسن‌زاده با اشاره به تغییر سبک زندگی، گفت: در گذشته زمانی که یک نفر ازدواج می‌کرد نیاز به منزل مستقل نداشت و منازل نیز امکان زندگی یک فرزند تازه ازدواج کرده را داشتند تا بعد زندگی مستقلی تشکیل دهد اما اکنون زندگی آپارتمانی و الگوی مصرف در مسکن این اجازه را نمی‌دهد و قطعا زمانی که یک جوان می‌خواهد ازدواج کند باید سرپناه داشته باشد و این مساله یکی از معضلات و مشکلات ازدواج است.
وی تصریح کرد: قطعا تجمل‌گرایی یکی از مشکلات ازدواج است، گاهی مشاهده می‌شود به دلیل چشم و هم چشمی و تجمل‌گرایی، خانواده‌ای که می تواند برای جوان خود مراسم ازدواج ساده‌ای برگزار کند، این مراسم را انجام نمی‌دهد.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: تغییر مجموعه‌ای از آداب و رفتار باعث بالارفتن سن ازدواج، طولانی نبودن مدت ازدواج‌ها و بالا بودن آمار طلاق شده است که در این زمینه نیازمند کار  اقتصادی و فرهنگی هستیم.
حسن‌زاده تصریح کرد: اینکه جامعه را از نظر فرهنگی به سمت و سویی هدایت کنیم که  ازدواج در سن پایین انجام شود و دیگر موارد مورد نظر نیز لحاظ شود، کار دشواری است.
وی با اشاره به ضعف اخلاق در جامعه امروزی، عنوان کرد: ضعف اخلاق در بخش‌های مختلف جامعه و حتی در مجامع علمی مشاهده می‌شود که بخشی از آن در زمینه خانواده و ازدواج است.
امام جمعه موقت اهواز گفت: در تمام برنامه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشیم تا وضعیت نامطلوب جامعه در مساله ازدواج ساماندهی شود و به شاخص‌های گذشته در این زمینه برگردیم.

 

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of