صادرات کالا از بندر خرمشهر افزایش یافت

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به بارگیری و صادرات بیش از ۷۳۸ هزار و ۴۸۳ تن کالای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون از این بندر گفت:میزان بارگیری و صادرات کالاهای عمومی از بندر خرمشهر طی امسال ۵۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اهوازنوین، از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نوراله اسعدی روز یکشنبه عمده کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر در این مدت را فلزات، مصالح ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات دامی گیاهی، لوازم خانگی، کود و سموم شیمیایی همچنین مواد عذایی اعلام کرد و اظهار داشت:این کالاها به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی افزود: از این میزان صادرات ۶۳۶ هزار و ۷۰۲ تن مصالح ساختمانی بوده که توسط ۳۲ هزار و ۷۴۸ دستگاه کامیون به بندر منتقل شده است.

اسعدی در خصوص تردد بیش از ۱۲۲ فروند شناور غیر کانتینری بالای یکهزار تن در چهارماهه سال جاری به بندر خرمشهر گفت: تردد این تعداد شناور به بندر خرمشهر طی این مدت و در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال رشد ۴۲ درصدی داشته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین به افزایش تردد مسافر بین المللی از بندر خرمشهر به کویت نیز اشاره کرد و گفت:در چهار ماهه نخست سالجاری هفت هزار و ۸۶۳ مسافر از طریق مسیر دریایی بندرخرمشهر به کشور کویت تردد داشتند که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۳۵ درصدی را نشان می دهد.

اسعدی ادامه داد: این میزان مسافر در قالب ۱۵۶ سفر دریایی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۵۶ درصدی برخوردار است.

پایانه مسافری بندرخرمشهر با وسعت ۶ هزار مترمربع ،مجهز به امکانات پیشرفته و ظرفیت خدمات رسانی به بکهزار و ۲۰۰ مسافر در روز از سال ۱۳۸۶ راه اندازی شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of