ازدواج با مهریه درختی

زوج جوان اندیمشکی ، مهریه عقد خود را کاشت پنج هزار نهال درخت مقرر کردند.

به گزارش اهواز نوین، علی قلاوند و راضیه میری زوج جوان اندیمشکی با مهریه کشت پنج هزار هزار نهال کنار زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

رییس انجمن محیط زیستی دارستان الوار گرمسیری هدف خود و همسرش از این مهریه نمادین را حمایت از محیط زیست و درختان بومی منطقه زاگرس بیان کرد.

علی قلاوند روز شنبه  افزود: یکی از مهمترین نیازهای منطقه زاگرس برای حفظ و پاسداری از درختان بومی منطقه ، تشویق مردم و فرهنگ سازی در این زمینه است.

وی بیان کرد: درختان کهن منطقه میراث ارزشمند محیط زیست هستند که هرگونه سهل انگاری در پاسداری و حفظ آنها ، خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

راضیه میری هم گفت: حفظ ارتباط عاطفی بین انسان و طبیعت ضرورت دارد و با ترویج فرهنگ کاشت نهال ، این ارتباط محکم تر خواهد شد.

به گفته وی تاکنون ۲ هزار نهال کنار تکثیر شده که در پاییز امسال کاشت می شود و سه هزار نهال دیگر هم در سال آتی با مشارکت جوامع محلی و مدارس کاشت خواهد شد.

به گزارش اهواز نوین انجمن دارستان الوار اندیمشک تاکنون برنامه های متعددی با هدف کاشت نهال در بخش الوار گرمسیری اجرا کرده است.

گفتنی است اندیمشک در شمال استان خوزستان واقع شده و مناطق مختلف این شهرستان از جمله بخش الوار گرمسیری دارای درختان کهن و بومی از جمله بلوط ، کنار ، کلخنگ و سایر گونه های گیاهی است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of