پارک‌های اهواز از گزند سیل در امان نماندند

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز، خسارت سیل به ایستگاه‌های پمپاژ آب، فضای سبز و پارک‌های این کلانشهر را بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش اهواز نوین،حمید امیری فرد مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: در جریان سیلاب فروردین ماه سال جاری در این کلانشهر، حدود ۳ هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال به پارک‌ها و فضای سبز و نیز ایستگاه‌های پمپاژ آب این شهر خسارت وارد شد.

او درخصوص پارک‌های جاده‌های ساحلی اهواز بیان داشت: گستردگی این پارک‌ها از پل سوم تا پل ششم است که به دلیلی نزدیکی به رودخانه کارون دچار آبگرفتگی شدند و خسارت زیادی دیدند.

امیری فرد با اشاره به آسیب دیدن ایستگاه‌های پمپاژ آب به دلیل آبگرفتگی اظهار کرد: نرسیدن آب به سایر پارک‌ها در مناطق مختلف اهواز نظیر؛ پارک ۴۲ هکتاری، پارک مالیات و پارک ربیع نیز سبب خشک شدن و زرد شدن بخش اعظمی از چمن کاری‌ها و درختان شد.

این مقام مسئول درخصوص پارک جزیره اذعان داشت: به دلیل موقعیت مکانی و قرار گرفتن این پارک در مسیر سیلاب، رسوبات حاصل از آن سبب بوجود آمدن تپه‌های خاکی و شنی شد که با همکاری برخی ادارات و سازمان‌ها از جمله؛ شرکت ملی نفت، شرکت ملی حفاری، شهرداری و سازمان آب و برق اهواز و با در اختیار گذاشتن ادوات و ماشین‌های مکانیکی عملیات خاک برداری آغاز شد و خاک‌های برداشت شده به مناطق دیگر اهواز به منظور استفاده در پارک‌ها و فضا‌های سبز، زیرسازی‌ها و … منتقل شدند.

به گفته مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز، تمامی ایستگاه‌های پمپاژ آب تعمیر و وارد مدار شدند و همچنین پاک سازی پارک‌های ساحلی به طور کامل انجام و بازسازی‌ها انجام شده است و هم اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of