امام جمعه اهواز :

رفع معضل اقتصادی تبدیل به خواسته عمومی شده است

امام جمعه اهواز گفت: مردم در جامعه اسلامی با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و شاید بتوانند گرانی را تحمل کنند اما فساد اقتصادی را هرگز نمی توانندبپذیرند .

به گزارش اهواز نوین،حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اهواز اظهار داشت: مشکل و معضل جدی کشور ما که همواره رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر به صورت ویژه به آن پرداخته اند ، معضل اقتصادی است که دیگر به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

امام جمعه اهواز افزود : در شرایط کنونی نیاز است که برای رفع مشکلات اقتصاد به الگوهایی توجه کنیم که سایر کشورها برای برون رفت از مشکلات خود از آنها استفاده کرده اند.

وی گفت: ساختار معیوب در کشور سبب شده که با مشکلات جدی اقتصادی مواجه شویم.

امام جمعه اهواز بیان کرد : اکنون قوه قضاییه با جدیت با مفسدان اقتصادی برخورد می‌کند تا بتوانیم ارزش پول ملی را ارتقا دهیم اما همچنان شاهد افزایش قیمت‌ها در کشور هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: انسان ها همواره به دنبال مقایسه هستند ؛ در کشور ما افراد برای دریافت یک وام ازدواج ساده باید شرایط سختی را طی کنند اما همین فرد مشاهده می کند که فردی به راحتی میلیاردها تومان وام را در اختیار می‌گیرد ، بدون اینکه ریالی از آن را بازگرداند .

وی تصریح کرد : آیا در چنین شرایطی رفع این مشکل را باید در خارج از کشور جستجو کنیم و یا اینکه آن را از درون برطرف کنیم.

امام جمعه اهواز گفت: غالب دولت‌های گذشته در رابطه با رفع مشکلات حدود هشت سال تلاش کردند که دشمن و نظام سلطه را به سمت خود نرم کند اما پس از این همه سال دشمنان علیه رئیس دولت ها نیز موضع گیری کردند .

وی افزود: پس از این همه تلاش و چراغ سبز نشان دادن ، آن ها ایران را به عنوان محور شرارت قلمداد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت:در سال های اخیر سعی ما بر این بوده که مشکلات را خارج از مرزها دنبال کنیم اما روزانه با کم توجهی به تذکرات مقام معظم رهبری که درخصوص مذاکره با آمریکا فرموده بودند از این توافقات چیزی به دست ما نمی‌رسد ، بازهم به دنبال برقراری ارتباط بودیم .

وی تصریح کرد : روزانه تحریم بر تحریم اضافه می‌شود و علاوه بر شرکت ها مقامات عالی دولت نیز مورد تحریم قرار گرفتند تا جایی که وزیر امور خارجه کشور نیز که خود واسطه مذاکره بود ،مورد تحریم قرار گرفت.

وی ادامه داد: در سال های اخیر هر زمانی که به فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب توجه کردیم توانستیم در دنیا عزت کسب کنیم و هر زمانی خلاف آن عمل کردیم با مشکل مواجه شدیم .

امام جمعه اهواز گفت: عزت ما در سایه مقاومت شکل گرفته است و از روزی که مقاومت خود را دو چندان کردیم این عزت در جهان بیشتر شده است .

وی اظهار داشت : تمام کشورهایی که امروز در راس اقتصاد جهان قرار گرفته اند روزی مشکلات آنها بیشتر از ما بوده است اما با استفاده از متخصصان در هر حوزه‌ای موفق شده اند این مشکلات را به حداقل برسانند .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: استفاده از ظرفیت های متخصصان یکی از راهکارهای برون رفت ما از مشکلات اقتصادی است؛جامعه‌شناسان و روانشناسان می‌توانند مشکلات ما را کاهش دهند.

وی بیان کرد : همچنین ایجاد جامعه سالم و اسلامی یکی دیگر از بهترین راه‌های برون رفت از مشکلات است؛ خانواده سالم و تربیت صحیح می‌تواند این جامعه اسلامی را ایجاد کند.

امام جمعه اهواز گفت: همچنین باید معلمان متدین و انقلابی با دغدغه قرآنی تربیت کنیم و
آموزش و پرورش نیز به عنوان ارکان اصلی جامعه، باید اسلامی باشد.

وی تصریح کرد : سند ۲۰۳۰ که دشمنان اصرار بر اجرای آن دارند با هدف فروپاشی خانواده و آموزش و پرورش است در حالی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر توجه ویژه به بنیان خانواده و نظام آموزشی کشور تاکید فراوان دارند .

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: یک معلم با نگاه دینی می تواند فرزندانی سالم و مدیرانی سالم در جامعه تربیت کند.

0/5 (0 Reviews)