معضل شکر در حمیدیه هنوز ادامه دارد

در حالی که مصرف شکر از نیازهای ضروری و کالاهای اساسی سبد غذایی خانوار است اما صمت شهرستان حمیدیه عامل توزیع شکر را از فروش شکر منع کرده و معتقد است که سهمیه باقی مانده متعلق به اصناف است.

به گزارش اهوازنوین، حدود دو هفته گذشته سهیمه جدید توزیع شکر به شهرستان حمیدیه داده شد و برای توزیع شکر با سهمیه دولتی ۲ عامل توزیع تعیین شد تا سهمیه جدید شکر با قیمت دولتی به دست شهروندان برسد.

اما پس از مراجعه شهروندان به یکی از عامل‌های  توزیع شکر در شهرستان با مخالفت آنها برای فروش شکر مواجه می‌شوند.

یکی از شهروندان گفت: عامل توزیع شکر به ما گفته است مدیر اداره صمت به ما گفته است فعلاً از فروش شکر خودداری کند و وقتی دلیل را سوال کردیم عامل توزیع در جواب پاسخ داد: ما طبق دستور عمل می‌کنیم.

۲۵ تن شکر دریافت کردیم

سید هادی موسوی یکی از عامل‌های توزیع شکر در شهرستان حمیدیه  گفت: حدود ۱۰ روز پیش ۲۵ تن شکر با قیمت دولتی دریافت کردیم که از این میزان حدود ۴۰ تا ۵۰ کیسه ۵۰کیلویی توزیع شد.

وی با بیان اینکه مدیر اداره صمت از ما خواست از توزیع مابقی شکر باقی مانده بین مردم خودداری کنیم، بیان کرد: بقیه شکر باقی مانده سهمیه نان فانتزی‌ها و قنادی‌ها است در حالی که قبلاً همه سهمیه بین مردم توزیع می‌شد.

سهیمه شکر فقط ۱۰ تن است

عباس حیدری مدیر صمت شهرستان حمیدیه اما می‌گوید: سهیمه شکر فقط ۱۰ تن است که مختص کیک‌پزی‌ها، قنادی‌ها، بستنی فروش‌ها و… است چرا که این اصناف سابق شکر مورد نیاز خود را از اهواز خریداری می‌کردند و تنها یک تا دو کیسه شکر به آنها فروخته می‌شد که مجبور بودند مابقی شکر مورد نیاز خود را از بنکداران تهیه کنند.

وی افزود: پس از صحبت با مسؤولان اقتصادی استانداری در رابطه با این موضوع از من خواستند فردی را برای دریافت سهمیه شکر(کیک‌پزی‌ها، قنادی‌ها، بستنی فروش‌ها و… ) معرفی کنم البته با نامه معرفی ما که مشخص شود متقاضی پروانه کسب داشته باشد.

مدیر صمت شهرستان حمیدیه با بیان اینکه این سهمیه فقط به کیک‌پزی‌ها، قنادی‌ها، بستنی فروش‌ها و حتی آنهایی که دکه‌های یخمک دارند اختصاص دارد،  گفت: سهمیه شکر دولتی شهروندان هنوز نرسیده است.

حیدری در رابطه با ادعای یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فقط در ازای حواله می‌توانیم شکر دریافت کنیم، عنوان کرد: ارائه حواله فقط مختص اصناف است تا هر کسی به بهانه داشتن فعالیت صنفی تقاضای شکر دولتی نکند.

وی با بیان اینکه قیمت فعلی هر یک کیلو شکر ۳هزارو ۸۰۰ تومان است، افزود: شهروندان نیز می‌توانند به میزان شکری که نیاز دارند اعلام نیاز کنند تا به آنها نامه خرید شکر داده شود.

حیدری با بیان اینکه دو عامل توزیع شکر در حمیدیه معرفی شده‌اند، گفت: به ازای هر عامل توزیع ۲۵ تن شکر دریافت می‌کنیم.

به گزارش اهوازنوین، شکر به عنوان یک کالای اساسی از سال گذشته تا کنون به دلایل مختلف نوسانات مختلفی را تجربه کرد که به دنبال این نوسانات قیمت شکر در بسیاری از نقاط کشور از جمله خوزستان افزایش پیدا کرد به همین دلیل  دولت برای ایجاد تعادل در توزیع شکر قیمت دولتی برای آن مصوب کند .

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of