سیل ۱۷۰۰ میلیارد ریال به شیلات خوزستان خسارت زد

سرپرست شیلات خوزستان گفت: مجموع خسارات وارده به بخش دولتی وخصوصی شیلات خوزستان به مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 به گزارش اهواز نوین، غلامرضا افتخاری نسب بعد از ظهر امروز در رابطه با میزان خسارات وارده از سیل اخیر به شیلات خوزستان اظهار کرد: مجموع خسارات وارده به بخش دولتی وخصوصی شیلات خوزستان به مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

افتخاری نسب افزود: بخش عمده خسارات وارده در بخش خصوصی متوجه آبزی پروران شهرستان شوشتر و در بخش دولتی عمده آسیب‌ها مربوط به شهرستان کارون بوده است.

سرپرست شیلات خوزستان گفت: با فروکش کردن سیل ارزیابی‌های میدانی توسط کارشناسان اداره شیلات به منظور تعیین میزان خسارات در قالب کارگروه شهرستان و استان انجام شد ودستورالعمل اجرایی نحوه و چگونگی پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به آسیب دیدگان و همچنین فرم‌های برآورد خسارت در اختیار شیلات شهرستان‌های خسارت دیده قرار گرفت.

افتخاری نسب بیان کرد: مطابق دستورالعمل مصوب، برای هر هکتار مزرعه گرمابی ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است و در خصوص مزارع سردابی میزان کمک بلاعوض برای هرتن مزرعه سردابی ۸۰ میلیون ریال و میزان تسهیلات برای هر هکتار از این مزارع ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی عنوان کرد:  با توجه به این که کلیه پرداخت‌ها از طریق سامانه جامع امداد و بازسازی دولت (سامانه سجاد) صورت می‌گیرد اطلاعات مربوط به هر بهره‌بردار پس از تکمیل فرم های مربوطه و تائید در کارگروه شهرستان و استان در این سامانه ثبت می‌شود.

افخاری نسب گفت: تا کنون مجموع ۲۰۲ پرونده خسارت آبزی پروری در شهرستان‌های آسیب دیده تشکیل شده است که از این تعداد ۱۳۱ پرونده ثبت نهایی، ۱۷ پرونده در دست ارزیابی و ۲۷ پرونده ثبت اولیه شده‌اند.

وی افزود: از ۱۳۱ پرونده‌ای که ثبت نهایی شدند، طبق استعلام از بانک کشاورزی تسهیلات ۹ بهره بردار در شهرستان هویزه و کمک بلاعوض ۳ بهره بردار در شهرستان شادگان به حساب آنها واریز شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of