تاکید شهردار اهواز بر تسریع در آغاز طرح تفکیک از پسماند

شهردار اهواز در جلسه هماهنگی برای شروع عملیات اجرایی طرح تفکیک پسماند از مبدا بر تسریع در آغاز این طرح تاکید کرد.

به گزارش اهواز نوین جلسه هماهنگی برای شروع عملیات اجرایی طرح تفکیک پسماند از مبدا صبح امروز با حضور موسی شاعری شهردار اهواز، علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری، قنواتی رئیس سازمان مدیریت پسماند و مدیران مناطق هشتگانه و معاونان خدمات شهری مناطق برگزار شد.

شاعری در این جلسه با آسیب شناسی عدم اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا در اهواز اظهار کرد: موضوع تفکیک پسماند از مبدا یکی از عقب ماندگی‌های ادواری شهرداری اهواز است و از مرحله طرح و ایده فراتر نرفتیم اما دیگر تاخیر در اجرای این طرح جایز نیست و باید هر چه سریع‌تر طرح تفکیک از مبدا پسماند که براساس تجارب کلانشهرهای دیگر و شرایط اهواز آماده شده به مرحله اجرا برسد.

وی بیان کرد: موفقیت این طرح منوط به هماهنگی بین بخشی چه در درون سیستم شهرداری چه در بیرون از جانب مراجع قضائی و انتظامی و مهم‌تر از همه مشارکت مردم است. طبیعتاً مقاومت‌ها و مشکلاتی نیز در مسیر اجرای آن وجود دارد که با جسارت و دقت در کار برطرف می‌شود.

شهردار اهواز با اشاره به اقدام اخیر شهرداری اهواز در زمینه شفاف سازی بیان کرد: تصاویر وضعیت خدمات شهری در مناطق، این هفته منتشر شد و لازم است مناطق با جدیت نسبت به برطرف کردن آن اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: مجدداً اعلام می‌کنم در پایان مهلت داده شده باید این نواقص برطرف شود. این سامانه کار تبلیغاتی نیست و این عیوب نیز هزینه‌ای خاص برای شهرداری ندارند و با کمی نظارت برطرف می‌شوند.

شاعری با اشاره به شیوه‌های ارزیابی عملکرد مدیران اظهار کرد: یکی از معیارهای ارزیابی، همین اهتمام در برطرف کردن این نواقص است. پرداخت ترمیم و پاداش نیز براساس عملکرد و ارزیابی ها انجام می شود.

وی با اشاره به ضعف نظارت بیان کرد: متاسفانه وضعیت نظارت در شهرداری به‌ویژه در بخش‌هایی همچون اجرائیات، وضعیت مناسبی نیست و باید تجدید نظر اساسی در اجرائیات در سطوح مختلف انجام شود.

شهردار اهواز ادامه داد: کمی دلمان برای شهرمان، جایی که به آن تعلق داریم و خودمان، خانواده‌هایمان و دوستانمان در آن زندگی می‌کنیم، بسوزد. ما در برابر مردم متعهد هستیم. قرار نیست صرفاً جایگاهی را اشغال کنیم. هرکس احساس می‌کند نمی‌تواند وظیفه خود را انجام دهد، بهتر است برود.

وی افزود: به‌هرحال شرایط سخت و دشواری داریم و با انبوهی از مشکلات ادواری در جنبه‌های مختلف مواجه هستیم ولی می‌توانیم با توکل به خدا و اراده قوی‌تر مشکلات را کاهش دهیم.

گفتنی است در این جلسه عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز و قنواتی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز ضمن تشریح طرح تفکیک از پسماند خواستار همکاری مناطق هشتگانه در اجرای این طرح شدند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of