اهالی روستای کلدوزخ ایذه از افزایش آب‌بها گله دارند

مردم روستای کلدوزخ از توابع بخش مرکزی شهرستان ایذه نسبت به افزایش تعرفه آب‌بهای مصرفی خود گلایه‌مند بوده و مدعی اند : اهالی این روستای محروم باید پول آب گل‌آلودی را پرداخت کنند که مصرف نکرده‌اند.

به گزارش اهواز نوین یکی از اهالی روستای کلدوزخ به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش چندین برابری آب‌بهای مصرفی در ۲ ماهه نخست سال جاری مردم این روستای محروم را شوکه کرده است.

جهانگیر احمدی با انتقاد از این روند افزود: کلدوزخ یک روستای حاشیه شهر است که اغلب ساکنان آن را قشر ضعیف تشکیل می‌دهند، این مردم با فیش‌های چند صد هزار تومانی که گاها به اندازه درآمد یک ماه آنهاست چه کنند.

وی بیان داشت: رقم قبض های آب مصرفی صادر شده در اواخر فصل زمستان که موعد خانه‌تکانی است به مراتب از قبض هایی که برای فروردین و اردیبهشت امسال صادر شده است کمتر است که جای تعجب دارد.

احمدی گفت:قبض های آب صادره اخیر برای مشترکان روستای کلدوزخ ایذه نسبت به مدت مشابه سال قبل تا ۱۰ برابر افزایش را نشان می دهد .

وی با بیان اینکه این مسئله تقریبا برای اکثر اهالی روستا اتفاق افتاده است ، گفت: بعد از مراجعه اهالی ، اداره آبفار پاسخ قانع کننده‌ای به ما نداد و در نهایت به ما گفتند که باید مبلغ اعلام شده را تمام و کمال پرداخت کنید.

جهانگیر احمدی در ادامه بیان این مشکل از کیفیت پایین آب مصرفی این روستا در بهار امسال سخن گفت و تصریح کرد: در حالیکه کیفیت آب در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در روستای کلدوزخ به حدی پایین بود که حتی برای استحمام هم قابل مصرف نبود. اکنون چرا باید پول آب گل‌آلودی را بدهیم که مصرف نکرده‌ایم.
این
این ساکن روستای کلدوزخ در پایان گفت: تعدادی از اهالی که در نان شب خود هم مانده‌اند و از طریق کارگری روزمزد امرار معاش می‌کنند، قبوضی با مبالغ بیش از چهار میلیون و پانصد هزار ریال برای یک دوره ۲ ماهه دریافت کرده اند که جای تعجب و تاسف دارد.

معترضین به مبالغ فیش‌های آب به اداره آبفار مراجعه کنند

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از معترضان به رقم قبض آب مصرفی خواست به اداره آبفار مراجعه کنند.

رضا رحیمی از رسیدگی به شکایات رسیده در این زمینه سخت گفته و افزود: تمام موارد را با دقت پیگیری می‌کنیم، اگر اشتباهی رخ داده باشد، موظف به اصلاح آن هستیم.

وی گف: در سال جاری هیچگونه افزایش نرخی در حیطه آب روستایی نداشته‌ایم اما این احتمال وجود دارد که افزایش میزان مصرف آب از سوی خانوارها علت افزایش رقم قبض های آب باشد.

رییس آبفار ایذه در ادامه اظهار کرد: نرخ آب‌بها به صورت پلکانی محاسبه می‌شود و با افزایش مصرف، نرخ آب‌بها نیز افزایش خواهد یافت.

روستای کلدوزخ از توابع بخش مرکزی شهرستان ایذه چهار هزار نفر جمعیت دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of