تعطیلی کشتارگاه سوسنگرد در میان تأیید و تکذیب

مردم، قصابان و دامداران می‌گویند کشتارگاه سوسنگرد تعطیل شده است اما شهردار سوسنگرد نظری بر خلاف آنها دارد و معتقد است که کشتارگاه سوسنگرد از یک هفته پیش مجدداً فعال شده است.

کشتار گوشت مورد نیاز مردم دشت آزادگان در شهرهای دیگر سبب افزایش قیمت گوشت شده و به همین دلیل برخی از شهروندان سوسنگردی ترجیح می‌دهند که گوشت مورد نیاز خود را از قصابی‌های اهواز و حمیدیه تأمین کنند.

یکی از شهروندان سوسنگردی با اشاره به مشکل کمبود گوشت در این شهر به خبرنگار فارس می‌گوید: مشکلات کشتارگاه و اعتصاب قصابان سبب شده که برای تأمین گوشت مورد نیاز خود با مشکل مواجه شویم و به همین دلیل در روزهای گذشته برای تأمین نیاز خانواده مجبور به خرید از بازار اهواز شدم.

دام را در شهرهای اطراف کشتار می‌کنیم

یکی از قصابان سوسنگردی کشتار دام در کشتارگاه دشت آزادگان را رد می‌کند و می‌گوید: قصابان دشت آزادگان برای حل مشکل کشتارگاه چندین بار به فرمانداری، شهرداری و حتی دادگستری مراجعه کردند اما چیزی جز وعده در این مراجعه‌ها نصیبشان نشده است.

علی ساعدی می‌افزاید: هیچکس در دشت آزادگان پاسخگو نیست و ۵۰ روزی است که کشتارگاه تعطیل شده و نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

او ادامه می‌دهد: من و چند قصابی دیگر برای تأمین گوشت قصابی به کشتارگاه‌های اهواز و رامهرمز مراجعه می‌کنیم و مین مسئله سبب افزایش هزینه‌ها برای ما شده است.

سردخانه کشتارگاه، ماشینی برای حمل گوشت ندارد

یکی دیگر از قصابان سوسنگردی با انتقاد از وضعیت کشتارگاه دشت آزادگان اظهار می‌کند: برخی از قصابی‌های سوسنگرد در روزهای گذشته تعطیل شدند که علت تعطیلی آنها خراب بودن سردخانه کشتارگاه است.

سید رسول هاشمی می‌گوید: پس از واگذاری کشتارگاه سوسنگرد به بخش خصوصی، پیمانکار بخش خصوصی شرایط شهرداری را رعایت نکرد و به جای راه اندازی اتاق سرد، سردخانه دست دوم تهیه کرد و پس از مدتی این سردخانه از کار افتاد و روی کیفیت گوشت تأثیر منفی گذاشت.

وی با بیان اینکه کشتارگاه، ماشینی برای حمل گوشت ندارد، می‌گوید: متولی کشارگاه گاهی از شهرداری‌های دیگر شهرها اقدام به تهیه ماشین جهت حمل گوشت می‌کند.

این قصاب عنوان می‌کند: کشتار دام در شهرهای اهواز، رامهرمز و بهبهان سبب شده که هزینه‌ حمل گوشت از شهرهای دیگر به قصابان سوسنگردی تحمیل شود و این موضوع سبب افزایش قیمت گوشت شده است.

انتقاد از واگذاری کشتارگاه سوسنگرد به بخش خصوصی

یک دامدار سوسنگردی نیز با انتقاد از روند واگذاری کشتارگاه این شهر به بخش خصوصی می‌گوید: یکی از اعضای شورای شهر، کشتارگاه را به یکی از نزدیکان خود واگذار کرده است. پیمانکار بخش خصوصی در ابتدا قدم‌هایی برای توسعه کشتارگاه برداشت اما کشتارگاه برای او سودی نداشت و به همین دلیل مجبور به تعطیلی کشتارگاه شد.

یونس عفراوی می‌افزاید: کشتار دام را به دلیل تعطیلی کشتارگاه سوسنگرد متوقف کردم چرا که کشتار آن در اهواز و یا شهرهای دیگر سبب تحمیل هزینه‌های اضافی به من می‌شود؛ قصابان سوسنگردی در روزهای گذشته برای تأمین گوشت خود مجبور به حمل دام به اهواز و کشتار آن در دیگر شهرهای استان شده‌اند.

این دامدار عنوان می‌کند: تعطیلی کشتارگاه سوسنگرد از نظر اقتصادی هم تأثیر منفی برای ما داشت چرا که در گذشته برخی از سفارشات را برای استان‌های دیگر ارسال می‌کردم اما اکنون از فروش گوشت قرمز به دیگر استان‌ها ناتوان هستم.

کشتارگاه فعال است

شهردار سوسنگرد اما می‌گوید: حل مشکل کشتارگاه سوسنگرد اولین اولویت کاری او بود و به همین دلیل پس از تصدی مسؤولیت شهرداری، موضوع اتاق سرد کشتارگاه سوسنگرد را در شورای سلامت مطرح کرد.

حسین عبیداوی با بیان اینکه از طرح توسعه کشتارگاه به دنبال درآمدزایی نیستیم، می‌افزاید: پس از طرح شدن موضوع در شورای سلامت، با بخش خصوصی قراردادی برای حل مشکلات بهداشتی کشتارگاه منعقد کردیم و پیمانکار نیز اتاق سرد و تجهیزات مورد تأیید دامپزشکی را تأمین کرد.

وی با بیان اینکه اخیراً ترانس برق و برخی دستگاه‌های کشتارگاه خراب شد، اظهار می‌کند: این اتفاقات کشتار دام را با مشکل مواجه کرد و پیمانکار کشتارگاه این موضوع را در هفته گذشته حل کرد و حالا یک هفته‌ای می‌شود که کشتار دام در این کشتارگاه از سر گرفته شده است.

عبیداوی با رد موضوع تعطیلی کشتارگاه سوسنگرد عنوان می‌کند: در روزهای گذشته به همراه دادستان و مسؤولان دامپزشکی از کشتارگاه بازدید کردیم و دادستان هم رضایت خود را از وضعیت فعلی کشتارگاه اعلام کرد.

وی اختلاف قیمت ۵ تا ۱۰ درصدی گوشت قرمز در دشت آزادگان نسبت به اهواز را طبیعی می‌داند.عبیداوی کشتار دام در شهرستان سوسنگرد برای قصابان را به صرفه‌تر از کشتار آن در شهرهای دیگر می‌داند و می‌گوید: قیمت کشتار دام در سوسنگرد ۶۰ هزار تومان است در حالی که قیمت کشتار آن در دیگر شهرها ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of