موسوی‌فرد خواستار شد:

لزوم ارتقا جایگاه علمی خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: از سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که جایگاه علمی ما ارتقاء پیدا کند.

به گزارش اهواز نوین حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان که پنجشنبه سوم مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در برخی مناطق خوزستان هنوز مدارس کانکسی وجود دارند و دانش‌آموزان در این مدارس مشغول تحصیل هستند. برخی مدارس ما نیز هنوز از نظر سرویس بهداشتی مشکل دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به بخش سخت‌افزاری در حوزه آموزش و پرورش نیز افزود: مهم‌تر از ساختن خود مدرسه، توجه به جایگاه آموزش و پرورش در جامعه است. به گفته مقام معظم رهبری باید همه توجه ما به آموزش و پرورش باشد تا فرزندان ما از دوران طفولیت مورد توجه قرار گیرند و آموزشی که در اسلام سفارش شده است را ببینند.

وی گفت: گره خوردن مدرسه، اولیا، دانش‌ آموزان و مسجد باعث می‌شود بسیاری از مشکلات جامعه حل شوند. اگر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌بینیم یا شاهد این هستیم که آمار طلاق‌ها افزایش پیدا کرده است، عمده این مسائل به آموزش و پرورش برمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: از سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که جایگاه علمی ما ارتقاء پیدا کند. با توجه به نخبگان زیادی که در استان داریم، اگر بستر لازم برای آن‌ها فراهم شود، این افراد در یک رقابت علمی در کشور می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد بیان کرد: در بحث تربیت معلم نیز ما در خوزستان یک دانشگاه فرهنگیان داریم که این دانشگاه مشکلاتی دارد، انتظار داریم این مشکلات نیز رفع شود. باید تلاش کنیم دغدغه‌های معلمین را رفع کنیم.

وی با اشاره به تمایل برخی خیرین برای خروج از استان نیز گفت: جدا از این مساله، با توجه به شرایط، خوزستان نیازمند این است که توجه خیرین به این استان پررنگ باشد. به خصوص با سیل اخیر که بالغ بر ۱۰۰ مدرسه در مناطق گوناگون آن از آن آسیب دیدند. ما نیاز به تلاش و توجه بیشتری در این زمینه داریم.

0/5 (0 Reviews)