کمبود نیرو و فضای آموزشی چالش های عمده خوزستان هستند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود ۱۶ هزار نفری نیروی انسانی در حوزه تحت مدیریت خود گفت: کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی مهم ترین چالش های آموزشی خوزستان هستند.

به گزارش اهواز نوین مهدی رفیعی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان روز پنج شنبه در بیست و یکمین همایش خیرین مدرسه ساز خوزستان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش استان خوزستان با یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار دانش آموز و ۵۷ هزار نفر نیروی انسانی فعال است.

مهدی رفیعی ادامه داد: بخشی از کمبود نیروی انسانی از طریق واگذاری اضافه کار به همکاران آموزشی و جذب نیروی حق التدریس جبران شده اما بخشی از این کمبود از طریق استان قابل حل نیست.

وی اظهار داشت: در این استان با کمبود ۱۰ هزار کلاس درس مواجه هستیم و ۱۰ هزار کلاس درس از فضاهای موجود نیز تخریبی به شمار می آیند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: تأمین کمبودهای فضای آموزشی و نیروی انسانی تنها با اقدامات وزارتخانه قابل حل نیست و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز باید به این مشکل به عنوان یک موضوع ملی بپردازند.

رفیعی افزود: انتخاب استان‌های معین به مدت پنج الی ۱۰ سال برای کاهش مشکلات استان در این حوزه، یکی از پیشنهادهای مطرح شده برای برون رفت از وضعیت موجود است.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در استان خوزستان وجود دارد و در مجموع ۳۱ درصد دانش آموزان این استان در شاخه فنی و حرفه‌ای و مابقی در شاخه‌های نظری تحصیل می‌کنند.

ارتقا رتبه خوزستان در مشارکت خیران مدرسه ساز

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان نیز در این همایش گفت: در سال‌های قبل این استان به لحاظ میزان مشارکت خیران در مدرسه سازی رتبه شانزدهم را داشت ولی درحال حاضر در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارد.

عبدالنبی دفتری با اشاره به لزوم همکاری بیشتر مسئولان با خیران مدرسه ساز افزود: یکی از درخواست‌های ما این است که بخشی از اعتبار موردنیاز ساخت پروژه‌های آموزشی به صورت نقدی به پیمانکاران داده شود.

وی اظهار داشت: اگر به جای آنکه در مناقصات تمام اعتبار به صورت اوراق بهادار داده شود، بخشی به صورت نقدی پرداخت شود به یقین شاهد استقبال بیشتری خواهیم بود.

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفری یک روزه به استان خوزستان ضمن بازدید از پروژه‌های آموزشی این استان، در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان شرکت می‌کند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of