اسکان اضطراری ۱۵ خانوار زلزله‌زده در مسجدسلیمان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به امدادرسانی به زلزله‌زدگان مسجدسلیمان از اسکان ۷۰ نفر در یک اردوگاه اسکان اضطراری خبر داد.

 به گزارش اهواز نوین صادق سلامت با اشاره  به خدمات جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده مسجدسلیمان تا یکم مردادماه اظهار کرد: در مجموع ۵۸۱ خانوار شامل ۲ هزار و ۶۱۶ نفر در بخش گلگیر و مرکزی شهرستان از زمین لرزه ۵٫۷ ریشتری مسجدسلیمان متأثر و از خدمات جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: در شب نخست حادثه، پنج اردوگاه اسکان اضطراری در بخش مرکزی و گلگیر مسجدسلیمان با ظرفیت ۴۷۰ چادر امدادی برپا شد.
وی گفت: با توجه به تخریب برخی از منازل، هم‌اکنون ۱۵ خانوار به تعداد ۷۰ نفر در کمپ سالن ورزشی نمره ۴۰ اسکان اضطراری شده‌اند.
سلامت عنوان کرد: در پی این حادثه ۱۳۵ نفر مصدوم شدند که تعدادی از مصدومان در مناطق مرغاب، سوسن، سراک و مرکزی شهرستان ایذه بودند که خدمات امدادی به این افراد ارائه شد. همچنین علاوه بر خدمات امدادی، اعضای جوان جمعیت هلال احمر خوزستان در کمپ‌های اسکان اضطراری به ارائه خدمات فرهنگی و حمایت‌های روانی و اجتماعی برای کودکان و نوجوانان پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال بروز پس‌لرزه در مناطق مختلف مسجدسلیمان و تخریب برخی از منازل، ۳۷۸ خانوار در شب نخست حادثه اسکان اضطراری شدند. در روز نخست حادثه، یک مرد کهنسال در مسجدسلیمان به دلیل ترس از زمین لرزه و بر اساس این گزارش، اثر عارضه سکته قلبی جان باخت.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: در مجموع ۲۴ تیم عملیاتی به تعداد ۱۴۰ نفر اعم از امدادگران و کارکنان جمعیت هلال احمر خوزستان به امدادرسانی در مناطق زلزله زده پرداختند. همچنین خودروهای عملیاتی به کار گرفته در مناطق زلزله‌زده شامل پنج دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی پشتیبانی و یک فروند بالگرد بوده است.

 

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of