دمای ۴۹ درجه‌ای خوزستان تا ۲ روز دیگر ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر تا دو روز آینده ادامه داشته و وزش بادهای متوسط تا شدید طی امروز در مناطق غربی و جنوب غربی در شهرهای بستان، آبادان و شادگان سبب برخاستن گردوخاک موقت خواهد شد.

محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان، در اهواز، اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی به علت بالا بودن ضرایب ناپایداری تا روز جمعه افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده و تندباد لحظه‌ای به ویژه در ارتفاعات و مناطق شرقی و شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این روزها جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در سواحل جنوب شرقی و بخش‌هایی از مناطق جنوب شرقی استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر تا دو روز آینده ادامه داشته و وزش بادهای متوسط تا شدید طی امروز در مناطق غربی و جنوب غربی در شهرهای بستان، آبادان و شادگان سبب برخاستن گردوخاک موقت خواهد شد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اهواز نوسان دمای ۲۹ تا ۴۹ درجه سانتیگراد را تجربه کرده است؛ همچنین شوش و اهواز با دمای ۵۱ و ۴۹ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

سبزه‌زاری گفت: حداکثر میزان رطوبت امروز صبح در هندیجان با ۸۸، ماهشهر ۸۱، امیدیه ۶۲ و کشاورزی اهواز و آغاجاری ۵۹ درصد بوده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of