پیگیری قضایی تخریب مدارس نوساز آسیب دیده از زلزله مسجد سلیمان آغاز شد

دادستان مسجد سلیمان گفت: پرونده رسیدگی به سه مدرسه نوساز تخریب شده بر اثر زلزله اخیر در این شهرستان تشکیل شده است و باید مشخص شود که چرا مدارس نوساز بر اثر زلزله دچار آسیب جدی شدند.

علی اسکندری سه شنبه بیان کرد: طی بازدیدی که از مدارس آسیب دیده از زلزله انجام دادم متأسفانه سه مدرسه نوساز که در سالهای اخیر در این شهرستان ساخته شده اند بر اثر زلزله دو هفته پیش دچار آسیب های جدی شدند که اگر این مدارس اصولی ساخته می شدند نبایستی با یک زلزله پنج ریشتری تخریب می شدند.

وی گفت: مدرسه رضوان با تاریخ ساخت سال ۸۷، مدرسه کرم زاده با تاریخ ساخت سال ۸۳ و مدرسه شهدای حجازی فر با تاریخ ساخت سال ۹۴، در این زلزله دچار آسیب‌های جدی شدند و امکان تحصیل دانش آموزان در این مدارس نیست.

دادستان مسجد سلیمان ادامه داد: در این حادثه زلزله ۴۰ مدرسه در این شهرستان آسیب دیدند که از این تعداد ۲۱ مدرسه به طور کامل تخریب شدند.

در تاریخ ۱۷ تیرماه امسال زمین لرزه‌ای به شدت ۵.۷ ریشتر در مسجد سلیمان رخ داد که بسیاری از شهرستان‌های خوزستان نیز زلزله را احساس کردند.

زمین لرزه مسجدسلیمان ۱۵۳ مصدوم داشت و یک نفر نیز بر اثر سکته فوت کرد. آن طور که مسئولان اعلام کرده‌اند در حدود ۹۰۰ خانه شهری و روستایی به طور کامل تخریب شده‌اند. در حدود ۹ هزار نفر نیز اعلام کرده‌اند منازلشان خسارت دیده که تاکنون پنج هزار واحد کارشناسی شده‌اند.

شهرستان مسجد سلیمان در شمال خوزستان در فاصله ۱۴۰ کیلومتری از اهواز، ۲۸ هزار دانش آموز، یک هزار و ۵۰ کلاس و یک هزار و ۸۵۰ نفر پرسنل آموزشی دارد.

0/5 (0 Reviews)