یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس درخوزستان تا مهر امسال بهره برداری می شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در قالب ۲۲۰ پروژه آموزشی تا پیش از مهر امسال در این استان بهره برداری می شود.

علی قربانی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت یک مدرسه دخترانه ۲۴ کلاسه دراهواز در محل مدرسه جنت این شهرستان بیان کرد: اداره کل نوسازی مدارس خوزستان با اختصاص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس خوزستان، رتبه نخست کشور را در شاخص اعتبارات استانی نوسازی مدارس به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه پارسال خیران مدرسه ساز یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به نوسازی مدارس خوزستان کمک کردند افزود: تاکنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای نوسازی و تعمیر و تجهیز مدارس خوزستان هزینه شده است.

۹۰ درصد مدارس سیل زده خوزستان امسال پذیرای دانش آموزان هستند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان درباره مدارس مناطق سیل زده نیز بیان کرد: در جریان سیل اخیر درخوزستان بالغ بر ۱۱۳ مدرسه روستایی دچار آبگرفتگی شدند؛ ۳۵ مدرسه به طور کامل تخریب شد و ۷۸ مدرسه نیز نیاز به تعمیر پیدا کردند، که با اعتبارات اختصاص یافته به اداره کل نوسازی مدارس خوزستان ۹۰ درصد از این مدارس تا پیش از مهرماه ۹۸ پذیرای دانش آموزان مناطق سیل زده خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت بالای خیران مدرسه ساز کشور در حوزه نوسازی مدارس سیل زده، افزود: خیران مدرسه ساز علاوه بر کمک به نوسازی و بازسازی مدارس سیل زده، تعهد کردند تا ۳۸ مدرسه در قالب ۱۹۳ کلاس درس در کنار سایر مدارس مناطق سیل زده بسازند؛ همچنین اداره کل نوسازی مدارس خوزستان نیر بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال را برای نوسازی مدارس سیل زده اختصاص داده است.

قربانی افزود: شرکت نفت نیز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان برای تعمیر و تجهیز مدارس مناطق سیل زده این استان اختصاص داده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه ۲۴ کلاسه دخترانه در اهواز بیان کرد: این پروژه آموزشی با اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۸۵۰ مترمربع ساخته خواهد شد، ۱۴۰ میلیارد ریال از اعتبار ساخت این مجتمع توسط شرکت هلدینگ اقتصادی عظام و ۱۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار نیز توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تامین خواهد شد.

وی افزود: این مجتمع آموزشی پس از ساخت دارای سالن آمفی تئاتر، سالن های ورزشی، مجتمع اداری و ۲۴ کلاس درس خواهد بود. این مجتمع برای نخستین بار بر اساس اصول محیط زیستی ساخته خواهد شد.

قربانی ادامه داد: رفع چالش های مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان در حوزه فضاهای آموزشی بدون مشارکت فعال خیران مدرسه ساز محقق نمی شود؛ خوزستان دارای رتبه دوم کشوری در شاخص جذب مشارکت خیران مدرسه ساز است.

یک میلیون و یکصد هزاردانش آموز در خوزستان در ۹ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

0/5 (0 Reviews)