رشد حدود ۶ درصدی مصرف برق در خوزستان نگران کننده است

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: مصرف برق خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۵.۹ درصدی در مدار هشت هزار مگاواتی قرار گرفته که نگران کننده است و باید مشترکان با مدیریت مصرف بار شبکه را کاهش دهند.

محمود دشت بزرگ روز دوشنبه بیان کرد: در ساعت ۱۶ روز یکشنبه هفته جاری اوج مصرف برق در خوزستان هشت هزار و ۱۴ مگاوات بوده که نسبت به هفت هزار و ۵۶۹ مگاوات مشابه مصرف پارسال ۵.۹ درصد رشد داشته است.
وی گفت: با مصرف هشت هزار و ۱۴ مگاوات روز یکشنبه، امسال تاکنون برای هفتمین بار از پیک هفت هزار و ۹۱۷ مگاوات پارسال عبور کردیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: پیش بینی هواشناسی حکایت از ماندگاری دمای ۴۹ درجه و بالاتر از آن همراه با افزایش پدیده رطوبت و شرجی تا آخر هفته در خوزستان دارد و برای حفظ سلامت شبکه در این دمای هوایی لازم است که مشترکان در ساعت های اوج مصرف (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) از وسایل غیر ضروروی و پر مصرف، استفاده نکنند.
دشت بزرگ ادامه داد: وقتی برای چند روز متوالی دما و مصرف برق افزایشی باشد ممکن است این شدت از فشار، به تجهیزات برق آسیبی برساند و خاموشی ناخواسته ای در شبکه رخ دهد.
وی بیان کرد: برای حفظ آسایش خود و دیگران در این گرمای شدید، مشترکان با احساس مسئولیت و کاهش مصرف، پایداری شبکه را تضمین کنند.

بنابه دستور استاندار خوزستان به منظور مدیریت بهینه مصرف برق، کاهش پیک باری شبکه برق، صرفه جویی در مصرف، پیشگیری از بروز حادثه و قطع احتمالی برق و رعایت حال شهروندان، ادارات خوزستان چهارشنبه هفته جاری تعطیل هستند.

0/5 (0 Reviews)