وضعیت آب و فاضلاب خوزستان همیشه مشکل‌زا بوده است

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه وضعیت آب و فاضلاب خوزستان همیشه مشکل‌زا بوده است، گفت: واقعیت این است که ساماندهی آب و فاضلاب خوزستان از حوزه استانداری خارج است و باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه رویکرد جدی داشته باشند.

دکتر مهدی حسینی‌زاده در جلسه شورای سلامت که امروز (۲۴ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: وضعیت آب و فاضلاب خوزستان همیشه به ویژه در زمان سیل، چالش‌زا و مشکل‌زا بوده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: واقعیت این است که ساماندهی آب و فاضلاب خوزستان از حوزه استانداری خارج است و باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه رویکرد جدی داشته باشند.
وی افزود: بالاخره باید جایی کاری برای مردم انجام شود. باید فشار وارد کرد تا به نتیجه رسید و وضعیت آب و فاضلاب خوزستان ساماندهی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص وضعیت زیرساخت‌های سامانه‌های اینترنتی در حوزه سلامت به ویژه سامانه سیب تصریح کرد: پیش از این در طرح تحول سلامت بر اساس سرانه جمعیت اعتبار در اختیار ما قرار می‌دادند اما اکنون اعتباری که در اختیار ما قرار می‌گیرد، بر اساس عملکرد است.

وی افزود: به دلیل اینکه زیرساخت اینترنتی در برخی نقاط مناسب نیست و دسترسی به اینترنت وجود ندارد، عملکرد ما در سامانه ثبت نمی‌شود و اعتبارات ما لطمه می‌بیند و اگر اعتبارات کاهش یابد به مردم خدمات ارائه نمی‌شود.

حسینی‌زاده با اشاره به وجود ۲۰۰ نقطه کور اینترنتی در شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در برخی نقاط مانند اندیکا و باغملک دسترسی به اینترنت وجود ندارد و خدمات تیمهای سلامت برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ثبت نمی‌شود.

وی با تاکید بر لزوم کنترل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان عنوان کرد: در سال ۹۶، ۸ هزار مورد گزش (حیوان‌گزیدگی) در خوزستان گزارش شده است که این گزشها اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان بر دوش حوزه سلامت تحمیل کرد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش تعداد حیوانات ولگرد، بیان کرد: در سه ماهه سال ۹۷، ۲ هزار و ۳۷۸ مورد گزش و در سه ماهه امسال ۲ هزار و ۸۱۸ مورد گزش گزارش شده است که این وضعیت نشان می‌دهد باید شهرداری‌ها اقدامات موثری در این زمینه انجام دهند.

0/5 (0 Reviews)