خسارت سیلاب به منازل روستاهای کارون رو به افزایش است

رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زده شهرستان کارون گفت: خسارت سیلاب فروردین امسال به منازل روستاهای شهرستان کارون به علت فرونشست‌های مداوم رو به افزایش است.

جواد دهقانی روز یکشنبه افزود: خسارت ۲ هزار و ۳۵و احد مسکونی تاکنون در شهرستان کارون ارزیابی شده است ولی بر اساس بازدید میدانی اخیر گروه های ارزیاب بنیاد مسکن، به علت فرونشست‌های کف برخی منازل روستایی احتمال دارد ۷۰۰ واحد مسکونی دیگر به این تعداد منازل خسارت دیده ناشی از سیلاب اضافه شود.
وی گفت: تاکنون خسارت یک هزار و ۹۳۸ واحد تعمیری و ۹۷ واحد احداثی در روستاهای کارون تعیین شده که از این تعداد کار تعمیرات ۸۵۰و احد به پایان رسیده و عملیات ساخت و نوسازی ۳۵و احد مسکونی نیز در حال اجرا است.
رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زده شهرستان کارون با اشاره به مشارکت خوب ساکنان سیل زده روستاهای کارون پیش بینی کرد تا اواخر مرداد ماه امسال کار تعمیرات منازل آسیب دیده در شهرستان کارون به پایان برسد.
وی گفت: ۴۰۰ نفر در شهرستان کارون وام معیشتی، تعمیری و احداثی بدون عوض بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریال از بنیاد مسکن دریافت کرده اند که این خود در سرعت روند کار تعمیرات منازل آسیب دیده موثر بوده است.
پنج استان کرمان، تهران، البرز، فارس و هرمزگان به عنوان ستاد معین بازسازی مناطق سیل زده خوزستان تعیین شده‌اند که بنیاد مسکن استان هرمزگان مسئولیت بازسازی مناطق سیل زده کارون را برعهده دارد.
طبق مصوبه هیات دولت قرار است به هر خانوار خسارت دیده ناشی از سیلاب، ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریال کمک بدون عوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت شود. طبق همین مصوبه، برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بدون عوض است.
به گزارش ایرنا سیلاب فروردین امسال و سیل های آذر و بهمن ۱۳۹۷ خوزستان دست کم ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی ۴۰۰ هزار نفر در ۲۱ شهرستان این استان نیز تاثیر گذاشت.

0/5 (0 Reviews)