چهار هزار واحد مسکونی سیل زده خوزستان تعمیر شد

رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تعمیر چهار هزار واحد مسکونی شهری و روستایی سیل زده خوزستان به پایان رسید.

حامد روحانی روز شنبه  افزود: تعمیر و ترمیم ۹ هزار و ۶۰۰ واحد آسیب دیده از سیل فروردین ۱۳۹۸ در خوزستان، خرداد گذشته با شروع پرداخت تسهیلات آغاز شد که با پایان تعمیر این چهار هزار واحد، مردم زندگی عادی خود را از سرگرفتند.
وی گفت: براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته سه هزار و ۳۵۱ واحد مسکونی در خوزستان نیاز به احداث، و ۱۲ هزار و ۶۵۰ واحد در مناطق روستایی و شهری به تعمیر نیاز دارند.
روحانی گفت: کار تعمیر واحدهای آسیب دیده روستایی و شهری در استان خوزستان با همراهی ستادهای معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه دارد.
پیش تر معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پایان تیر امسال را زمان اتمام تعمیرات واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل و آذر ۱۳۹۸ را پایان عملیات ساخت واحدهای تخریب شده بیان کردند.

احتمال جابه جایی هشت روستای سیل زده
رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از احتمال جابجایی هشت روستای سیل زده خوزستان که در حریم یا بستر رودخانه ها قرار دارند خبر داد.
روحانی گفت: برای جابه جایی قطعی این روستاها منتظر پایان مطالعات گروه مطالعاتی دانشگاه شهید چمران هستیم.
بیشترین خسارات مناطق روستایی سیل زده خوزستان مربوط به روستاهایی بوده که در حریم یا بستر رودخانه های کرخه، دز و کارون اقدام به ساخت ساز کرده اند.

ارسال ۱۴ هزار پرونده به بانک ها
رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۴ هزار پرونده بازسازی و تعمیر خانه های مسکونی روستایی و شهری به بانک های استان ارسال شده که از این تعداد هشت هزار پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.
روحانی افزود: پرونده هایی که عقد قرارداد شده مرحله به مرحله در حال دریافت تسهیلات هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ۹۲۵ واحد احداثی در مناطق سیل زده عملیات پی کنی انجام شده و ۱۲۷ واحد نیز کار فنداسیون صورت گرفته افزود: با شتاب گرفتن روند پرداخت تسهیلات بانکی، عملیات بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان نیز سرعت می گیرد.

پرداخت ۲۱۰ میلیارد ریال کمک بدون عوض
رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت ۲۱۰ میلیارد ریال کمک بدون عوض معیشتی، ترمیمی و احداثی از سوی بنیاد مسکن خبر داد.
روحانی با بیان اینکه سقف وام معیشتی و تعمیری بدون عوض بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریال است افزود: پرداخت وام بدون عوض همچنان ادامه دارد.
طبق مصوبه هیات دولت قرار است به هر خانوار خسارت دیده ناشی از سیلاب، ۵۰ میلیون ریال کمک بدون عوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت شود. طبق همین مصوبه، برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بدون عوض است.
به گزارش ایرنا، سیلاب فروردین امسال و سیل های آذر و بهمن ۱۳۹۷ خوزستان دست کم ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی ۴۰۰ هزار نفر در ۲۱ شهرستان این استان نیز تاثیر گذاشت.

0/5 (0 Reviews)