مسوولان و مجموعه‌های دولتی نهادینه کردن حجاب را از خود شروع کنند

امام جمعه اهواز به بیان پیشنهاداتی برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه پرداخت و گفت: زنان، مسئولان، مجموعه‌های مرتبط با دولت، مدارس و دانشگاه‌ها حجاب را از خود شروع و چارچوبی برای آن مشخص کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبد النبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز امروز ۲۱ تیر در خطبه های نماز جمعه اهواز ضمن تاکید بر رعایت تقوای الهی سالروز ولادت امام علی بن موسی الرضا(ع) و دهه کرامت را تبریک گفت و به برکت زیارت آن امام همام اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ۲۱ تیر متعلق به هفته حجاب و عفاف است، افزود: اگر فرهنگ در جامعه ای سالم باشد، مشکلات آن رفع خواهد شد. خداوند درباره حجاب و عفاف در قرآن کریم فرمود: «وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ»(احزاب، ۳۳)؛ این آیه زنان مسلمان را از اینکه خود را در معرض دید دیگران قرار دهند و باعث جلب توجه آنها شوند، نهی می کند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: حجاب به زن اختصاص ندارد بلکه مرد و زن را دربرمی گیرد. حد پوشش مرد را می توان در رساله های عملیه دید. اگر جمعیت ما نسبت به بی بندوبارها در عالم کمتر است، دلیل بر این نیست که آنها بر حق هستند و ما باطل؛ کمااینکه پیامبران همیشه در قلت بودند.
امام جمعه اهواز در ادامه به بیان بخشی از احکام شرعی پوشش زنان در اسلام پرداخت و با تاکید بر رعایت این حدود گفت: مقام معظم رهبری در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرده اند که عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه به گونه ای چشمگیر افزایش پیدا کند. این سخن به معنای پرداختن به مسائل فرهنگی است، به طوری که جامعه اخلاق و معنویت را حس کند.
موسوی فرد با تصریح به اقدامات حکومت پهلوی در اشاعه فرهنگ غرب و اثرات و ضربه های آن در جامعه اظهار کرد: یکی از ویژگی های ما ایرانی ها حق پذیری است و همه قومیت ها با برخورداری از این روحیه آن را به منصه تحقق رسانده اند. امام رضا(ع) در بخشی از سخنی که خطاب به عبدالعظيم حسنی فرموده اند، بیان می کنند «سلام گرم مرا به دوستانم برسان و به آنان بگو در دلهایشان برای شیطان راهی نگشایند.» ادامه روایت هم دعوت به ارزش های دینی است. سخن مقام معظم رهبری به معنای این است که فرهنگ اسلامی باید در جامعه نهادینه شود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه فرهنگ مثل هوا است به گونه ای که آلودگی آن ساری و جاری می شود، گفت: اگر امروز بدحجابی در جامعه می بینید اثر همان فرهنگی است که تربیت شدگان آن به جای اینکه عامل عقب افتادگی کشور را در بی عرضگی و فساد دربار ببینند آن را در حجاب زنان و عبا و قبای مردان تصور کردند. روشنفکران بی هویت این فرهنگ را دیکته کردند و به دنبال بی حیا کردن و بی هویت کردن زنان و مردان و عادی سازی این مساله هستند.
موسوی فرد در ادامه به بیان سه پیشنهاد برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه پرداخت و گفت: پیشنهاد اول این است که زنان ما، مسئولان، مجموعه های مرتبط با دولت، مدارس و دانشگاه ها حجاب را از خود شروع کنند و چارچوب مشخصی برای آن تعریف شود.
وی با تصریح به اینکه بی بند و باری مانع پیشرفت جوانان می شود، تاکید کرد: پیشنهاد دوم این است که تولیدی های پوشاک باید الگوی فرهنگ اسلامی را رعایت کنند و پوشاک متناسب با فرهنگ اسلامی عرضه کنند. پیشنهاد سوم در زمینه فعال کردن ستادهای امر به معروف و نهی از منکر است که به زودی این اتفاق در استان می افتد. مردم قبل از مسئولان باید در خیابان ها، مدارس و … به تذکر لسانی بپردازند.
امام جمعه اهواز در پایان هفته شورای نگهبان را تبریک گفت و اظهار کرد: شورای نگهبان پاسبان و حارس قوانین نظام جمهوری اسلامی است اما دشمنان این را برنمی تابند و به دنبال ضربه زدن به نظام هستند.
به گزارش خبرنگار ایسنا خوزستان؛ مراسم اقامه نماز جمعه این هفته اهواز با برگزاری تجمع حجاب و عفاف و قرائت بیانیه‌ای در لزوم مقابله با مظاهر بدحجابی همراه بود.

 

0/5 (0 Reviews)