چاپ چاپ
افشاگری اعضای اتاق بازرگانی اهواز ازنمایشگاهی بنام توانمندی بانوان خوزستانی

photo_2017-01-04_22-15-46

به گزارش اهوازنوین : چندی پیش خبری مبنی بر،برپایی نمایشگاهی با عنوان توانمندسازی بانوان در حوزه صنایع دستی ، کارآفرینی و اشتغال توسط اتاق بازرگانی اهواز و اتاق های بازرگانی عراق به صورت مشارکتی در بصره برگزار شد که حواشی برگزاری این نمایشگاه بسیار پررنگ تر از متن اصلی نمایشگاه بود زیرا در قالب این نمایشگاه با نام توانمندسازی بانوان افرادی در قامت مانکن به نمایش لباس در حضور مردان عراقی پرداختند؛تصاویری و فیلم هایی از این نمایشگاه در خصوص تبلیغ مد و لباس در فضای مجازی منتشر شد که این سوال را در ذهن ها متبادر می کرد که این نمایشگاه به هر عنوانی شباهت دارد جز توانمند سازی بانوان خوزستانی.

پس از انتشار این خبر متولیان برگزاری این نمایشگاه ضمن تکذیب خبر اجرای زنده نمایش لباس در حاشیه محصولات بانوان کارآفرین ایرانی در بصره عراق ضمن تهدید رسانه های منتشر کننده خبر مدعی این مساله شدند که هیچ یک از مانکن ها دختران خوزستانی نبودند.

در همین راستا شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: بانوانی که به عنوان مانکن در نمایشگاه توانمندی بانوان در بصره شرکت داشتند همه عراقی بودند و هیچ یک از افراد شرکت کننده در اجرای زنده نمایش لباس در قامت مانکن ، بانوی ایرانی و خوزستانی نبودند .

علیرغم اینکه رئیس اتاق بازرگانی بر این باور است که شان بانوان عفیف و باوقارخوزستانی را در قامت عرض اندام مانکن ها نمی بیند ،موارد و اسنادی موجود است که مانکن های دارای پوشش در این نمایشگاه خوزستانی بودند.

محمد آرمند عضو اتاق بازرگانی اهواز در گفتگو با اهوازنوین درخصوص اظهارات رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز اظهارکرد: خانم عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز این نمایشگاه را با نگاه تبلیغاتی-انتخاباتی در عراق برگزار کرد و هیچکدام از موارد قانونی از فراخوان،مشاوره با افراد خبره و … را انجام نداده است .

عضو اتاق بازرگانی در خصوص مقدمات برگزاری نمایشگاه در عراق عنوان کرد: مراحل قانونی اعم از اخذ مجوز باید انجام شود،بازرگانانی که در کار پوشاک هستند طی فراخوان از ایجاد فرصت شغلی سخن بگویند،دو یا سه ماه در برگزاری جلسات متعدد از مشاوره با مشاوران اقتصادی در عراق بهره بگیرند به هرحال اتاق بازرگانی اهواز هزینه برپایی نمایشگاه را متحمل می شوند زیرا نمایشگاه پوشاک نماد جمهوری اسلامی است لذا این کار باید موفقیت آمیز باشد تا اگر مردم عراق سفارش دیگری داشتند بتوانیم بپذیریم.

وی با اعتراض نسبت به عملکرد غیر حرفه ای رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد:چرا رئیس اتاق بازرگانی اهواز فقط برای یک کانون تبلیغاتی، ۴۰میلیون تومان هزینه کرده؟این هزینه از کجا بدست آمده؟این عملکرد اصلا اقتصادی نیست ،همچنین وی درخواست صدور مجوز از آقای عچرش عضو اتاق بازرگانی را نگرفته و اینکار خلاف قانون است.

آرمند با انتقاد از عملکرد رئیس اتاق بازرگانی اهواز در خصوص انحصار نمایشگاه ها،گفت:توانمندی بانوان خوزستانی بر هیچکس پوشیده نیست اما نمایشگاهی که رئیس اتاق بازرگانی با عنوان توانمندی بانوان خوزستانی برگزار کرده اصلا در شان استان خوزستان نبوده،برخی از پوشاک ارائه شده در نمایشگاه عراق پوشاکی بودند که در ایران با عنوان ورود آقایان ممنوع در مغازه ها به فروش می رسیدند و با این عمل شأن زن خوزستانی را پایین آورد.

آرمند تاکید کرد: تقدیم هزاران شهید خوزستانی و تبلیغات گسترده ای که در راستای جلوگیری از توهین به جمهوری اسلامی انجام میشود گاها با اقدمات غیر حرفه ای زیر سوال می رود  و با آبروی خوزستان بازی میشود لذا غیرت من به عنوان یک خوزستانی اجازه نمی دهد اینکار ادامه پیدا کند و قطعا وظیفه خود می دانم که از ادامه اینکار جلوگیری کنم.

شریف عچرش  دیگر عضو نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز در گفتگو با اهوازنوین گفت : رئیس اتاق بازرگانی بدون اجازه و با مخالفت شدید هیات رئیسه نسبت به برپایی نمایشگاه توانمند سازی بانوان در کشور عراق شهر بصره اقدام کرده است.

وی بابیان اینکه رئیس اتاق بازرگانی اهواز از صنف پوشاک در این نمایشگاه از کسانی استفاده کرد که عضو اتاق نبوده اند به اسم اتاق بازرگانی اهواز در هتل شرایتون، هتل زنجیره ای امریکا در کشور عراق برخی ختران اهوازی را به روی استیج برده است فیلم عکس تراکت کاتولوگ با کارتبلیغاتی سروش گرافیک به عنوان مدارک در دست ماست.

عچرش گفت :باید یادآورشد دستاورد نمایشگاهی در هتل شرایتون امریکا قدم زدن بانوان خوزستانی بر روی استیج نمایش میان انبوهی از زنان و مردان نامحرم برای تبلیغ مد و لباس بود که متانت و ارزش بانوان خوزستانی را به بهای ناچیز به حراج گذاشت

به گزارش اهوازنوین : گذشته از افشاگری دو عضو اتاق بازرگانی در خصوص برگزاری نمایشگاه توانمندی بانوان کارآفرین شواهد و اسناد موجود بر این گواه است که سوای از بانوان عراقی بدون پوشش اسلامی برخی از بانوانی که در این نمایشگاه با پوشش اسلامی در مقابل مردان حاضر در نمایشگاه به نمایش لباس پرداختند برخلاف ادعای رئیس اتاق بازرگانی خوزستانی و جز ء صنف پوشاک بودند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بهتر است بجای تهدید رسانه ها پاسخگوی محتوای توهین امیز نمایشگاهی بنام توانمند سازی بانوان خوزستانی اما به کام حرکات تبلیغاتی باشد زیرا در صورت ادامه این تهدیدات؛ پایگاه خبری اهوازنوین اسنادی در خصوص خوزستانی بودن برخی از مانکن های نمایشگاه مد و لباس در اختیار افکار عمومی خواهد گذاشت.

لینک کوتاه مطلب :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :